Отдавна е известно, че цветовете не се възприемат само от очите, но и от мозъка на подсъзнателно ниво. Този факт е необходимо да се отчита при избора на шрифт за вашия рекламен билборд, ако искате вашата реклама да бъде успешна.
Цветът на текста трябва да контрастира на фона
На пръв поглед това изглежда очевидно, но защо тогава има толкова много реклами, на които текстът е трудно четим? Според статистиката, най-добрата четимост се наблюдава при традиционния черен шрифт на бял или не ярък жълт фон. Най-лошо се възприема съчетанието светъл текст на тъмен фон.
Отчитайте асоциацията с цвета
Избирайки цвета на рекламния текст, трябва да не забравяте за асоциациите, които определени нюанси предизвикват в нашето подсъзнание. Например, зеленият цвят се свързва не само с възраждането и надеждата, но и с меланхолията. А жълтият се асоциира не само със слънцето и топлината, но и с раздялата. Преди да поръчате печата на банера, трябва да отчетете и манталитета на страната, в която ще правите рекламата. Понякога белият цвят може да предизвика асоциация на траур, а жълтият – на раздяла и отчаяние.
Цветът на текста може да се асоциира с търговската марка или с рекламираните продукти
Понякога е уместно и логично да включите в рекламата шрифт, който да предизвиква еднозначна асоциация с вашата фирма. Това е особено актуално за тези, които предлагат разпознаваема и разчупена марка. Но винаги трябва да помните, че рекламните съобщения трябва да изглеждат хармонично от гледна точка на цветовете: не трябва да натоварвате цветовете с няколко нюанса.
Какъв шрифт да изберете за вашата външна реклама? Научете повече за това от нашите статии преди да поръчате широкоформатен печат.