Рекламната дипляна е добро средство за първи контакт с клиента и за привличане на нова аудитория. Най-често дипляните се използват в случаите, когато по някаква причина брошурите недостигат: например, те могат да се раздават на изложби и презентации на посетителите, които са вече заинтересовани и желаят да научат повече за продукта. По този начин рекламните дипляни могат да се раздават на посетителите на офиса или магазина, които искат да получат допълнителна информация за асортимента от продукти.
Правилно оформяне на рекламни дипляни
Дипляната е достатъчно популярен рекламен носител и заради това съществуват много типови шаблони за тяхното оформление, чрез които може бързо да се създаде необходимия дизайн. Ако клиентът иска да създаде наистина оригинална дипляна, то той трябва да се обърне към професионален дизайнер, който може да я оформи именно така, както му е необходима. Във всеки случай при разработката на дизайна на дипляната е необходимо да се отчита не само особеностите на рекламирания продукт, но и потребностите на целевата аудитория.
Независимо от това, че рекламните дипляни принципно се разпространяват сред вече заинтересована от продуктите или услугите на компанията аудитория, те трябва не само да съдържат информация, но и да привлекат вниманието към рекламирания асортимент.
За тази цел е необходимо да се използват:
- Ярки и качествени изображения
- Ефектни заглавия
Най-важната информация може да се оцвети, да се напише под заглавието или да се оформи като списък.
Най-важните и интересни данни за рекламирания продукт обикновено се разполагат така, че да бъдат прочетени първи. Именно от това зависи дали потенциалният клиент ще продължи да чете дипляната или ще я остави след първите две изречения. За да се задържи вниманието на читателя в основния текст на дипляната може да се отделят с различен шрифт фрази като „намаление“, „акция“ и др.
Съставяне на рекламен текст на дипляна
На съставянето на рекламния текст при печата на дипляна се отделя не по-малко внимание отколкото на дизайна. Качественият текст трябва да е лесен за разбиране и в него трябва да се отбележат всички ключови преимущества на предлагания продукт, които могат да станат важни аргументи при тяхното закупуване.
Също като другите рекламни материали, дипляната трябва да е удобна за целевата аудитория. Това се отчита не само при избора на хубави изображения и напечатване на текста, но и при избора на формата на дипляната:
- Формата на дипляната не трябва да е много голяма, за да може бързо да се прибере в чантата или в джоба.
- Дори компактната дипляна може да бъде много информативна.
Много клиенти поместват на една от страните на дипляната някаква полезна информация с цел потенциалният клиент да я съхрани след получаването й.
Такава информация може да бъде:
- Малък календар
- Разписание на градския транспорт
- Схема на метрото и др.
В резултат на това получателят на дипляната може да я запази дори и след прочитането й и по този начин рекламното съобщение ще бъде пред очите му дълго време.