(052) 500 609
e-mail:info@newmedia.bg

Тайните на ефективната реклама: шрифт за външните банери

Тайните на ефективната реклама: оптимален цвят на шрифта за външните банери.

 Отдавна е известно, че цветовете не се възприемат само от очите, но и мозъка на подсъзнателно ниво. Този факт е необходимо да се отчита при избора на шрифт за вашия рекламен билборд, ако искате вашата реклама да е успешна.

 Цветът на текста трябва да контрастира на фона:

 На пръв поглед това е очевидно, но защо тогава има толкова много реклами, на които текстът им е трудно четим? Според статистиката най-добра четимост се наблюдава при традиционния черен шрифт на бял или не ярък жълт фон. Най- лошо се възприема съчетанието светъл текст на тъмен фон.

 Отчитайте асоциацията с цвета:

Избирайки цвета на рекламния текст, трябва да не забравяте за асоциациите с някои от нюансите в нашето подсъзнание с някакви чувства или събития. Например зеленият цвят се свързва не само с възраждането и надеждата, но и с меланхолията. А жълтият се асоциира не само със слънцето и топлината, но и с раздялата. Преди да поръчате печата на банера, трябва да отчетете и манталитета на страната, в която ще правите рекламата. Понякога белия цвят може да предизвика асоциация на траур, а жълтия – на раздяла и отчаяние.

 Цветът на текста може да се асоциира с търговската марка или с рекламираните продукти:

Понякога е уместно и логично да включите в рекламата шрифт, който да предизвиква еднозначна асоциация с вашата фирма. Това е особено актуално за тези, които предлагат разпознаваема и разчупена марка. Но винаги трябва да помните, че рекламните съобщения трябва да изглеждат хармонично с гледна точка на цветовете: не трябва да натоварвате цветовете с няколко нюанса.

 

Какъв шрифт да изберете за вашата външна реклама? Научите повече за това от нашите статии преди да поръчате широкоформатен печат.