(052) 500 609
e-mail:info@newmedia.bg

10 грешки при създаването на лого

10 грешки при създаването на лого

 С мощта на интернета и милионната публика е важно вашия бизнес да се отличава от конкурентите и да изпраща ясно съобщение. Най-лесния начин да отличите вашата фирма от другите е чрез създаването на лого. По-надолу ще разгледаме 10 грешки при създаването на лого, които трябва да избягвате, за да създадете успешно и професионално лого.

 1. Създаване на лого от любители

Избягвайте сайтове, което предлагат изготвянето на лого на ниски цени – ще получите точно това, за което сте платили. Професионалният бизнес трябва да изглежда професионално. Новите притежатели на бизнес влагат много пари в оборудването и качеството, но не искат да плащат за лого.

Тук ще изредим няколко причини, заради които много логота са направени от любители.

- предприемачите искат да спестят пари и правят логото сами.

- приятели и роднини, които са слабо запознати с графичния дизайн, се борят за неговото създаване.

- платили сте на грешните хора.

- бизнесмените купуват дизайн, който е участвал състезание за дизайнери-любители.

- разработването на логото е било доверено на компания, която е предлагала низки цени.

 

Ако вашето лого изглежда любителско, то и вашия бизнес изглежда по същия начин. По-долу ще изредим преимуществата за наемането на професионален дизайнер.

- вашето лого ще бъде уникално и запомнящо се.

- няма да имате проблем с възпроизвеждането на логото.

- вашето лого ще живее дълго и няма да ви се налага да правите нов дизайн в близките години.

- вашето лого ще изглежда професионално.

 

2. Следване на тенденциите

Тенденциите при създаването на логота (сияние, начупеност) се превръщат в клише. При добре създаденото лого не трябва да има „срок“, това може да се постигне чрез игнориране на последните трикове и уловки. Ако вие сте графичен дизайнер и създавате лого, то най-добрия подход е да игнорирате тенденциите и да на направите лого, което да отразява бизнеса на вашия клиент.

 

3. Използване на растерни изображения в логото.

Стандартна практика при създаването на логота е използването на такива графически програми (програми за създаване на вектори) като Adobe Illustrator или Corel Draw. Векторната графика позволява да се създават изображения, които могат лесно да се мащабират. Алтернативен вариант е използването на пакети от програми за работа с растерна графика, например,Adobe Photoshop. Растерната графика – това е картинка, т.е. най-общо казано комплекти от пиксели.

 

Не е препоръчително използването на растерни картинки, защото после може да възникнат проблеми при възпроизвеждането на логото. И макар че фотошопа е подходящ за създаването на логота с големи размери, никога не се знае какъв размер ще ви е необходимо да използвате в един или друг случай. Ако увеличите този тип картинка тя ще стане мътна и негодна за използване. Най-важното е увереността, че логото ще изглежда еднакво във всякакъв размер.

Важни преимущества при използването на векторна графика:

- увеличаване на логото без загуба на качеството.

- редактирането на логото е много по-лесно.

- логото може да бъде много по-лесно адаптирано отколкото растерното.

 

4. Използване на готови логота.

Тази грешка обикновено се допуска от предприематели или от дизайнери-любители, който не обръщат внимание на копирането. Използването на готови логота от такива места като Vectorstockне е престъпление, но можете да попаднете в неприятна ситуация – закупеното от вас лого може да бъде продадено не само на вашата компания.

Логото трябва да е уникално и оригинално, то трябва да е лицензирано и изключително за клиента, а използването на готови логота нарушава всички тези правила. Лесно можете да разпознаете този тип логота – те често са съставени от силуети и познати фигури, като например глобуси и т.н.

 

5. Дизайнът е направен по-скоро за нас, а не за клиента.

Никога инвенстирайте своята индивидуалност в дизайна на клиента. Можете да видите такива логота навсякъде – това е егото на дизайнера. Ако си намерил шрифт, който задължително искаш да употребиш в дизайна ... не го прави. Задай си въпроса, дали това е подхожда на бизнеса на клиента. Например, креативния шрифт не е подходящ за сериозна юридическа компания.

Много дизайнери допускат грешката, че включват своя подпис в логото. Независимо от това, че се гордеете със своята работа, никога не поставяйте своя подпис – това не е правилно. Фокусирайте се над нуждите и желанията на клиента, а не над собственото си его.

 

6. Прекалено сложни логота.

Високо детайлизираните дизайни се мащабират лошо и в крайна сметка можете да получите не това, което трябва.

Какво може да бъде по-добра аналогия на миниатюра, която да не е на собствените ви пръстови отпечатъци? Забелязвате линиите на своите отпечатъци само ако ги гледате отблизо. Отдалечавайки се от изображението детайлите стават едва забележими. Този принцип се използва при разработването на високо детайлизирано лого.

 

При печатът на лого с малки размери дребните детайли се губят и логото може да се окаже размазано, неразбираемо петно – което от своя страна не е правилно. Логото трябва да е запомнящо се и един от начините да го постигнете е да направите логото по-обикновено. Погледнете логотата на Nike, McDonaldsи др. Всички тези компании имат просто изображение, което лесно се разпознава при всякакви размери.

 

7. Не трябва да разчитате само на цвета при създаването на лого.

Това е много често срещана грешка сред дизайнерите. Много от дизайнерите са нетърпеливи да създадат цвета на логото, а някои от тях при създаването на логото наблягат изключително и само на цвета му, което в крайна сметка не е правилно. Ако обезцветите вашето лого, какво ще остане от него? Отговорът е прост – то ще загуби своята уникалност и разпознаваемост. Изборът на цвят на логото трябва да бъде едно от последните неща за създаване, затова първоначално направете вашето лого в черно-бялата гама.

 

Всеки бизнесмен по някое време ще иска да изобрази своето лого само в един цвят и дизайнерът трябва да помисли какво точно ще го отличава в този му вид? Ако използвате светът, за да подчертаете елементите, то логото ще изглежда по съвсем друг начин ако промените цветът и в резултат то ще загуби своята оригиналност.

 

8. Неправилен избор на шрифт.

Много често логото се губи и изглежда зле ако дизайнерът е избрал неподходящ шрифт. Процесът на търсене на правилен шрифт включва процес на съпоставяне на логото с шрифтовете. Това не е лесно. Ако шрифтът и иконката са много подобни по стил, то те ще се състезават по между си за внимание; ако иконката и шрифтът са коренно различни, то хората няма да знаят над кое да се фокусират. Ключът към решаването на тази главоблъсканица е да се намери баланс някъде по средата. Ако шрифтът, който сте избрали не отразява характеристиките на иконката, то тогава цялото съобщение на марката ще се провали.

 

Неподходящите шрифтове се избират, защото на тях се отделя прекалено малко внимание. Някой дизайнери смятат, че шрифтът е второстепенен.

 

9. Използване на няколко вида шрифтове.

Всички шрифтове са различни и човек губи време, за да ги различи, а когато види няколко наведнъж – това може да доведе до лошо възприемане. Използването на максимум два шрифта с различна плътност е обикновена и добра практика. Стриктното следване на тези правила ще направи вашето лого разпознаваемо.

 

10. Копиране на другите.

Това е най-голямата грешка от всички дотук изброени, но за съжаление е най-честата. Копирането на други логота не дават нито на дизайнера, нито на клиента някакви преимущества.